Skip to content Skip to footer

Jabulani Maseko

Jabulani Maseko (South Africa, 1977) was born and raised in Johannesburg during the political regime of Apartheid. He left, by coincidence, in the same year that Nelson Mandela was released from Robin Island and that South Africa changed its political establishment. He lived briefly in the United States of America before moving to the UK, his adoptive country, where he lived most of his adult life in London. After spending a season in Portugal, in 2010 he left for Venice where he stayed a few months at the Bevilaqua la Massa Foundation, being a very important experience for his artistic development.

He took a master’s degree at the London University, in the Slade School of Arts. He exhibited at in London, Luanda, Portugal, France and Switzerland. In various platforms, his work approaches intimate themes related with identity, domesticity and current affairs, being always attentive for questions about integration. His critical sight is based on information absorbed through music, politics and an everyday life filled with activity. Recently, he has been exploring a body of work around the title of ‘Domestic Violence’, considering the situation of the individual inside the family collective.

Jabulani Maseko (África do Sul, 1977) nasceu e cresceu em Joanesburgo na era do regime político do apartheid.
Partiu, por coincidência, no ano em que Nelson Mandela foi libertado de Robin Island e que a África do Sul mudou de regime. Viveu brevemente nos Estados Unidos da América antes de se mudar para o Reino Unido, seu país de adoção onde viveu a maior parte da sua vida de adulto, em Londres.
Após uma temporada em Portugal, em 2010 parte para Veneza onde fica uns meses na Fundação Bevilaqua la Massa, tendo essa estadia sido muito importante para o desenvolvimento da sua atividade artística.

Fez mestrado na Slade School of Arts, Universidade de Londres. Expôs em Londres, Luanda, Portugal, França e Suíça. Em suportes diversos, o seu trabalho aborda temas que lhe são íntimos, relacionados com identidade, domesticidade e atualidade, estando atento às questões de integração. A sua visão crítica baseia-se na informação que absorve através da música, da política e de um quotidiano repleto de atividade. Recentemente desenvolve um corpo de trabalho em torno do tema ‘Violência Doméstica’, considerando a situação do indivíduo dentro do coletivo da família.