Born in San Jose, California, Liz Penniman has lived and worked all over the world.
The turning point to become an artist began during a university program on Post-Renaissance Mannerism in Florence, Italy. After graduating with a degree in Environmental design, she went on to the Art Student’s League of New York to study portraiture and anatomy with the great drawing master Robert Beverly Hale. In San Francisco, Liz worked for the Museum of Modern Art and studied painting at the San Francisco Art Institute with figurative painter Robert Colescott. She continued her arts education with extended travel. When living in Greece she gained a deep appreciation of the classical form. The art and culture of Southeast Asia impressed upon her the ephemeral nature of their handmade spiritual offerings. Living in Rio de Janeiro prompted the blending of abstraction and figuration.
Returning to New York, Liz furthered her studies with abstract expressionist Larry Poons, who coached her to let go of narrative completely. Along with exhibiting and selling her paintings in New York, she worked as a color technician in the studio of Jeff Koons. She then assimilated all of these teachings during her extended residence in Austin, Texas where she had exhibitions and speaking engagements across the state.
Liz then moved to the Reno/Tahoe area of Northern California to be near her elderly parents. During this time, the preparation for three solo exhibits furthered Liz’s exploration into the theme of the mountain as an array of shifting shapes. The resulting body of work, titled Extravagant Chemistry, is now complete. With family duties softening at this time, she begins to move and shift into new influences and new places.
Nascida em San Jose, Califórnia, Liz Penniman viveu e trabalhou por todo o mundo.
O ponto de viragem para se tornar uma artista começou durante um programa da universidade sobre Maneirismo Pós-Renascimento em Florença, Itália. Depois de licenciar-se em Design de Ambientes, foi para a Liga de Estudantes de arte de Nova iorque, para estudar retrato e anatomia com o grande mestre do desenho Robert Beverly Hale. Em São Francisco, Liz trabalhou no Museum of Modern Art e estudou pintura na San Francisco Art Institute com o pintor figurativo Robert Colescott. Continuou a sua educação artística com viagens prolongadas. Aquando vivia na Grécia, ganhou profunda apreciação da forma clássica. A arte e cultura do sudeste asiático, impressionou sobre a sua natureza efémera das suas oferendas espirituais manuais. Viver no Rio de Janeiro proporcionou a mistura do abstracionismo e figuração. De volta a Nova Iorque, Liz prolongou os seus estudos com expressionismo abstracto Larry Poons, que a treinou para largar a narrativa por completo. Para além de expor e vender os seus retratos em Nova Iorque, trabalhou como técnica de cor no estúdio de Jeff Koons. Depois, assimilou todos estes conhecimentos durante a sua residência em Austin, Texas, onde teve exposições e palestras pelo Estado. Liz mudou-se depois para a área de Reno/Tahoe na Califórnia do Norte para estar perto dos seus pais idosos. Durante este tempo, a preparação para três exposições a solo aprofundou a exploração de Liz no tema da montanha como uma matriz de formas em mudanças. O corpo de trabalho resultante, intitulado Extravagant Chemistry, está completo. Com responsabilidades familiares facilitados nesta época, começa a mover-se e a mudar-se para influências cruas e novos lugares.