Skip to content Skip to footer

Camila Baeza Berguño

Visual Artist from Chile where she currently lives and works. She studied Visual Arts at the Finis Terrae University, Santiago de Chile (2017). She has participated in art clinics and courses highlighting: La Interacción Del Color, course taught by Chilean Artist Eduardo Vilches at the Pontificia Universidad Católica de Chile (2018), Sound Art with artist Rainer Krauss(2017). Tutoring Dardo with the artist Rodrigo Zamora and Raimundo Edwards (2022). In 2019 she taught the Colour Mixing course at Monster Mouse Studio, Sydney, Australia. She has exhibited her work individually at the Art Fairs: Art Canton Contemporary Art Fair, Guangzhou, China (2019) and TOAF Sydney, Australia (2021).

Camila is dedicated to painting. It is from this language that she proposes both images and assemblages displacing the painting to the space, generating a more intimate and specific interaction of the work with its environment. Camila’s work deals with the materialization of the thinking-act that happens upon the act of painting. That is how the artwork compromises both a spatial notion and an atmospheric idea, having as a result different pictorial installations in a variety of forms.

Artista visual do Chile, onde atualmente vive e trabalha. Estudou Artes Visuais na Universidade Finis Terrae, Santiago do Chile (2017). Participou de clínicas e cursos de arte destacando: La Interacción Del Color, curso ministrado pelo Artista chileno Eduardo Vilches na Pontificia Universidad Católica de Chile (2018), Arte Sonora com o artista Rainer Krauss(2017). Tutoria de Dardo com o artista Rodrigo Zamora e Raimundo Edwards (2022). Em 2019, lecionou o curso de Mistura de Cores no Monster Mouse Studio, Sydney, Austrália. Expôs o seu trabalho individualmente nas Feiras de Arte: Art Canton Contemporary Art Fair, Guangzhou, China (2019) e TOAF Sydney, Austrália (2021). Camila dedica-se à pintura. É a partir dessa linguagem que ela propõe tanto imagens quanto assemblages deslocando a pintura para o espaço, gerando uma interação mais íntima e específica da obra com seu ambiente. O trabalho de Camila trata da materialização do ato-pensamento que acontece no ato de pintar. É assim que a obra compromete tanto uma noção espacial quanto uma idéia atmosférica, tendo como resultado diferentes instalações pictóricas em uma variedade de formas.