Sara Benaglia is a visual researcher and an essayist based in Bergamo, where she runs the no-profit space BACO-BaseArteContemporaneaOdierna. She is also a lecturer at NABA in Milan in the Faculty of Design. Sara Benaglia has pursued her studies at the Dutch Art Institute (MA Art Praxis, 2019), CCA, Kitakyushu (Postgraduate Research Program, 2013), Accademia di Belle Arti di Brera, Milan (BA Painting, 2012), and Accademia di Belle Arti G. Carrara, Bergamo (BA Theory and Technics of Contemporary Art, 2009). She worked as artist assistant for Joan Jonas (2013) and Chiara Fumai (2011-12). Sara collaborates with the magazines ATPdiary – where she has a column dedicated to post-photography – Doppiozero and Art e Dossier, where she focuses her essays on the hidden interconnection between humanism and the matrix of race in the “Italic” Renaissance context. Sara Benaglia is the author of the books The Mobility of the Matrix (Lubrina 2021), Casting the Circle (Fortino Editions 2015) and co-author of Le insidie delle immagini (2022) Metafotografia(3). Imagomorfosi e altre ricerche (Skinnerboox 2021), Metafotografia(2). Le mutazioni delle immagini (Skinnerboox 2020), Metafotografia. Dentro e oltre il medium nell’arte contemporanea (Skinnerboox 2019).
Sara Benaglia é pesquisadora visual e ensaísta sediada em Bérgamo, onde administra do espaço sem fins lucrativos BACO-BaseArteContemporaneaOdierna. Ela também é professor na NABA, em Milão, na Faculdade de Design. Sara Benaglia realizou seus estudos no Dutch Art Institute (MA Art Praxis, 2019), CCA, Kitakyushu (Programa de Pesquisa de Pós-Graduação, 2013), Accademia di Belle Arti di Brera, Milão (BA Painting, 2012), e Accademia di Belle Arti G. Carrara, Bergamo (BA Teoria e Técnicas de Arte Contemporânea, 2009). Trabalhou como assistente artística de Joan Jonas (2013) e Chiara Fumai (2011-12). Colabora com as revistas ATPdiary – onde tem uma coluna dedicada à pós-fotografia – Doppiozero e Art e Dossier, onde concentra seus ensaios sobre a interligação oculta entre o humanismo e a matriz da raça no “Itálico” contexto renascentista. Sara Benaglia é autora dos livros A Mobilidade da Matrix (Lubrina 2021), Elenco do Círculo (Fortino Editions 2015) e coautor de Le insidie delle immagini (2022) Metafotografia(3). Imagomorfosi e altre ricerche (Skinnerboox 2021), Metafotografia(2). Le mutazioni delle immagini (Skinnerboox 2020), Metafotografia. Dentro e oltre il medium nell’arte contemporânea (Skinnerboox 2019).